onsdag, juli 19, 2006

Strawberries/Jordbær/Jordgubbar

We, My kids and I, was camping in Vita Sannar, Sweden for almost two weeks. On this lovely campingsite I started to crochet this strawberries. They will be the sign of summer for always. I`ll use them as decoration on the table, but also as keychains, and decorations on a purse. Aren`t they cute? Description can be given, if anyone are interested. Gulliga Jordgubbar....Vi var och semestrade på Vita Sannar, Mellerud, Dalsland, Barnen och jag. Då jag blev inspirerad till at virka dessa jordgubbar. Har tänkt att ha dom i en skål på bordet, men ochså att göra nykkelringar av dom, mobilsmykken, och som pynt till väskor har jag ochså tänkt. Beskrivning kan fås.....
Jordbær, selve sommerbæret! Vi var på ferie på Vita Sannar, Mellerud, Dalsland, Sverige. Da jeg ble inspirert til å hekle disse søte, røde små.... Skal ha dem i en skål på bordet til pynt, mobilsmykke, nøkkelring, og også som smykke til veska. Eldstedattera mi vil ha en på ranselen....Oppskrift kan fåes, ved etterspørsel....

2 kommentarer:

Pia sa...

Vilka fantastiska gubbar, blir jättesugen på att göra dem. Tänk att lägga dem i en vacker skål till vintern, härligt. Tacksam för att få mönstret.

Unknown sa...

Lägger ut mönstret bara jag får skrivit när det, jag gör dom ut i från ingenting, men börja med at lägga upp 4 lm, sätt i ring med 1 km, virka sedan två fm i varje lm varvet rundt. Nesta varv, två fm i varannan fm, forstätt på samma sätt tills ovansidan på jordgubben er stor nog, och börja ta inn. virka ihop tva fm lite varstands så at du får jordgubbsform....